perjantai 24. elokuuta 2012

Ekat päivät Madisonissa

Oon päässy kotiutumaan Madisoniin mukavasti tän viikon aikana. Pääsin perille maanantaina, ja mun paikallinen kaveri Allison (löysin facebookista) oli mua vastassa. Selvittiin turvallisesti kampukselle ja käytiin illallisella Allisonin vanhempien kanssa, oli tosi kivaa :) Ne saattaa adoptoida mut jossain vaiheessa :D

Tänään oli vaihtariorientaation vika päivä, ja päästiin vihdoin tekemään kurssivalintoja! Mulla on kaks naistutkimuksen kurssia, ja varsinkin vaikeempi niistä tulee oleen ihan mahtava. Niiden lisäks mulla on ranskan alkeiskurssi ja etninen identiteetti nyky-yhteiskunnassa. Ei paha!

Aluks olin vähän pettyny Madisonin keskustaan, mutta kaippa siihen tottuu. Kaupunki on siis väkiluvultaan Tampereen kokoinen, mutta keskusta on periaatteessa yhden kadun varrella, ja kaupat on pieniä ei-merkkikauppoja. Huomenna oon menossa yhdelle ostarille, joka on kuulemma aika kiva. Chicago ehti hemmotella mut piloille 1,5 viikossa, nyt ei enää mikään muu kelpaa :D Kampusalue on kyllä tosi ihana! Täytyy ottaa kuvia joku päivä.

On tääkin kyllä ihan kiva näkymä:


Käytiin vaihtariporukalla tutustumassa Capitol-rakennukseen, joka on Wisconsinin osavaltion hallinnollinen keskus. Siellä tehdään tärkeitä päätöksiä ja silleen. Ja katolta on hienot näkymät koko kaupungista, kuten ylhäältä näkyy :)


Meitä vaihtareita on aika vähän, mutta toisaalta koulukin on suht pieni. Kaikki on tosi kivoja, eniten oon viihtyny kanadalaisen ja irlantilaisen tytön kanssa. Helpompi jutella natiivipuhujien kanssa :)

Koulu alkaa keskiviikkona, jännä nähdä miten asiat pyörähtää käyntiin. Täytyy vaan olla heti ekalla tunnilla äänessä niin se on jatkossa helpompaa. Vaikka oon mä tähänkin asti ollu aika äänekäs :D Mulla on paljon asiaa...! 

Kävin eilen ekaa kertaa salilla kampuksella, ja lenkkipolkukin on tullu testattua. Odotan innolla että tanssitunnit sun muut alkaa syyskuussa. Täytyy päästä kiinni jonkunlaiseen liikuntarutiiniin ennen kun jenkkiruoka alkaa näkyä jossain... Oon kyllä parhaani mukaan valinnu terveellisempiä vaihtoehtoja, joten ei mitään hätää sillä osastolla, ainakaan vielä :D

Lyhyesti sanottuna: Kaikki hyvin tähän asti :)

6 kommenttia:

  1. "Kaikki hyvin" on aina mukava kuulla. Varmasti arki jatkuu myös samanlaisena. Tai toivottavasti vielä parempana :)

    Mäkin ajattelin taas alkaa lukea ranskaa tänä syksynä, mutta lopulta päädyinkin jättämään väliin. Osaanhan mä sanoa vielä: Le bureau de tabac, c'est où? sekä laulaa laulun Lundi Matin :D Pärjään niillä varmaankin pitkälle... Nojoo, ehkä mä keskityn hiomaan mun englannin taitoja.

    Meidän kv-vastaava oli lähettämässä mua työssäoppimaan Kreikkaan viideksi viikoksi yksityiseen sairaalaan, mutta mä kieltäydyin kunniasta. En vain jotenkin osaa kuvitella toteuttavani hoitotyötä maassa, jonka kieltä en ollenkaan osaa. Tai osaanhan mä sanoa Opa!

    Tosiaan Iso-Britannian paikka on vielä haussa. Aikaisemmin opiskelijoita on ollut Surreyssä, mutta tällä hetkellä siellä ei ole paikkaa. Infoan sitten lisää, kun tiedän jotain x)

    Ihania ensimmäisiä koulupäiviä :D Kyllä sä varmasti osaat aukaista suusi oikeassa paikassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan ihan fiksua keskittyä englantiin ja olla menemättä Kreikkaan :D Toivottavasti briteistä löytyy sulle paikka! SURREY ON SIELLÄ MISSÄ HARRY POTTER OLI. MENE SINNE. Tai siis jos pystyt. x)

      Mä en ees tiedä mitä taloa etsit ranskaksi enkä tiedä mikä biisi toi on :D Osaan ite etsiä leipomoa! Ja jotain satunnaisia sanoja. Katotaan keskiviikkoaamun jälkeen uudestaan :D Huominen on vielä vapaa, täytyy mennä ruskistautumaan rannalle!

      Ihanaa hei kun jaksat kommentoida :) <3

      Poista
    2. Totta kai mä jaksan kommentoida! Sun jutut on niin mielenkiintoisia :)

      Tupakkakauppaa etsin, mutta se ei taida olla kovin käytännöllistä... Sun leipomosta on enemmän hyötyä :D Tai siis joskus 90 - luvulla tupakkakaupoista sai vähän kaikkea esim. postimerkkejä ja muuta, mutta en tiedä onko niillä nykyään enää niin suurta virkaa... Niin ja se laulu jonka muistan, on lastenlaulu jossa opetellaan viikonpäiviä.

      Harry Potterin lisäksi Surrey on lähellä Lontoota, mikä on mielestäni hyvin kätevää :D Mutta ei pidä mennä asioiden edelle, koska siellä ei välttämättä ole edes paikkaa.

      On ihan epistä, että sä pystyt ottamaan aurinkoa vielä! Täällä on pilvistä ja lämpötilaa on noin 13 astetta päivisin. Toisaalta ei syksyssä mitään vikaa ole :)

      Mä lähden huomenna muutamaksi päiväksi Intti tutuksi -leirille vammaisten ihmisen kanssa. Ajattele, mä saan armeijavaatteet ja kaikkea :D Me nukutaan teltoissa ja ihmisillä on kipinävuoroja. Kuulostaa niin Suomelta x)

      Poista
    3. Salut, Kati! Ca va? :D Kovin paljoo tosta pidemmälle ei olla vielä ehditty, tunnit on 50 min pitusia ja tähän mennessä on ollu vasta 2.

      Mä oon kans kuullu noista tupakkakaupoista! Voihan olla että sillä löytäis jotain vastaavaa ainakin :) Kokeile ihmeessä jos tulee tilaisuus vastaan :D

      Ei vitsi, mä aattelin että Suomessa on paljon viileempää, mutta 13 astetta? Huh huh. Kello on 23 ja lämpötila on edelleen 24 C paikkeilla, päivisin lähempänä 30 C. Ihan hullua :D

      Apua! Kerrot sit lisää leiristä kun se on ohi, vai onkohan se melkein jo? Oon hidas vastaileen, sori :) Miten kipinävuorot meni? Sä varmaan pystyt valvoon hyvin kun et tarvi ihan yhtä paljon unta kun mä :D

      Poista
    4. Salut, Jenna! Ca va très bien :) Tästä sitten vain eteenpäin :D

      Se leiri oli ihan mahtava! Olen niin menossa niille myös ensi vuonna. Jos en pääse töihin, niin menen sitten edes vapaaehtoiseksi :) Upea kokemus.

      Mä nukuinkin lopulta parakissa, siis sisällä, koska me pystytettiin meidän teltta vähän huonosti... Mulla ei oikeestaan ollut paikkaa siellä x) En siis päässyt kipinään vaan nukuin koko yön putkeensa. Eli ehkä noin 5 tuntia ennen kuin piti herätä uudestaan :D

      Poista
    5. Voih. Haluatko puhua siitä? :D

      Poista