sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Koulu & kampus

Nyt on ekat koulupäivät takana! Tykkään erityisesti Filosofia ja sukupuoli -kurssista, joka on aika perus naistutkimusta ja siten entuudestaan tuttua, mutta siellä pystyy tarvittaessa päästämään feministisen raivon valloilleen. Se on kivaa ja ihan terveellistäkin. :D Toisekseen oon selkeesti ryhmän kokenein naistutkija, joten oon ollu aika paljon äänessä, ja toivottavasti pystyn sitä kautta avartaan kurssikavereidenkin maailmankatsomusta. :)

Perhe ja yhteiskunta -kurssista tulee mielenkiintoinen: Iso osa kurssia on oman perheen historian koostaminen haastattelujen ja reflektoinnin avulla. Joten jos äiti, iskä ja Jami sattuu lukemaan tätä, ihan tiedoks vaan että syyskuun aikana täytyy Skypettää... :D

Ranska on vielä alkeistasolla, mutta mulla auttaa paljon lukiossa käydyt 3 kurssia. Tiedän suunnilleen missä mennään tai oon askeleen edellä, ja lausuminen ei tuota yhtään niin paljon ongelmia kuin joillekin muille. Tekstikirja oli kyllä niin kallis että päätin ottaa kopiot ennemmin kun maksaa 150 dollaria, eli 120 euroa. Ihan liikaa yhdestä kirjasta!

Tiistaina on viimeisen kurssin eka tunti. Aiheena Etnisyys ja identiteetti pluralistisessa yhteiskunnassa, siitä on varmasti tosi paljon hyötyä tulevia asiantuntijatehtäviä ajatellen :) (Jos joltain on menny ohi, musta tulee "isona" naisten oikeuksien asiantuntija.)


Kampuksella on aika pitkälti tän näköistä joka puolella. Rakennukset on korkeintaan 3-kerroksisia, valtaosa vaaleita, ja puita & nurmikkoa on joka puolella. Tosi kiva ympäristö kaiken kaikkiaan. :)


KIRJASTO! Mä tykkään kirjastoista :D Oon ollu jo useempana päivänä tuolla opiskelemassa, vaikka koulua on ollu vasta 3 päivää. Tänään (sunnuntaina) meillä oli vaihtareiden opiskelutreffit ryhmätyötilassa. :D Mikäli tää yhtään auttaan pelastaan mun mainetta (ja tuskin auttaa, kaikki tietää että oon Hermione), niin maltoin keskittyä vaan 2,5 tuntia. Sitten pidin luovan tauon ja lopulta päätin ottaa pienet päikkärit.

Oon kyllä nukkunu niin monet päiväunet viimesen parin viikon aikana että ei mitään rajaa! En tiedä onko tää ihan normaalia :D Mutta oon kyllä ollu niin reipas että omasta mielestäni ansaitsen välillä nukkuakin. Täytyy hyödyntää tilaisuudet aina kun voi, koska tästä syksystä ja varmaan koko vuodestakin tulee todennäköisesti aika kiireinen. Läksyjä on selkeesti enemmän kun mihin on yliopistossa tottunu, mikä on hyväkin koska nyt täytyy oikeesti opetella aikatauluttaan että saa kaiken tehtyä ajoissa.

Läksyjen lisäks täytyy kehittää hyvä urheilurutiini heti kun tanssitunnit sun muut pyörähtää käyntiin. Niin ja musta tulee hyvin suurella todennäköisyydellä koulun Amnesty-ryhmän vetäjä. :D Ryhmä on ollu aikasemmin olemassa mutta pääsi kuivumaan kasaan, mutta nytpä minä tulin tänne ja laitan rattaat pyörimään! Torstaina on opiskelijaryhmien esittäytymispäivä, ja järjestin meille pöydän vaikka en tiedä vielä varmaks onko meitä enemmän kun yks. xD Ryhmää ohjaava professori sano kyllä että pari opiskelijaa olis varmaan kiinnostuneita lähteen mukaan, ja mä oon sen verran pro feissari että eiköhän viimeistään torstaina löydy uusia innokkaita. Tällä kertaa ei ees tarvi pyytää rahaa. ;)

Voisin ehkä yrittää postailla useammin ettei tuu kerralla näin hirveetä inforyöppyä! Halusin vaan odottaa että saan kuvia kampuksesta ja olin tähän päivään asti aina ihan hirveen kiireinen :D
 
Jos luit tänne asti niin olis kiva jos jättäisit jonkun kommentin, ihan vaan että tiedän ketkä tätä seuraa. :) Mutta jos haluut mieluummin stalkata paljastamatta henkilöllisyyttäsi niin tottakai sekin käy :D

12 kommenttia:

  1. Päästit siis feministisen raivon valloilleen?:D Hienoo kuulla että tykkäät opiskella ja käydä kirjatossa ja että 3 kerroksiset talot riittää Chicagon jälkee:D Hienolta kuulostaa-->kelpais mullekki(: Kuviii voit laittaa enemmä!!!:D

    <3:Siskos
    Ps.Pystyn just ja just oleen avaamatta sun lähettämää pakettia(:...VIELÄ 6 PÄIVÄÄ:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo vielä ihan kunnolla päästäny, en siis oo esim. karjunu tai mitään :D Oon kyllä puhissut tuohtuneena jonkun verran x) Kampuksella 3 kerrosta riittää hyvin, täällä on tosi kotoisaa, mutta keskustassa on vähän köyhän oloista. Oon kyllä tottunu jo pääkatuun aika hyvin, mutta ehkä parempi että vietän enemmän aikaa kampuksella ja keskityn opiskeluun. :P

      Täällä on jotenkin vähemmän kuvattavaa, sen takia en oo postaillukaan niin paljoo tänne tulon jälkeen. Mut yritän ryhdistäytyä :) Pitäis vähän siistiä tätä mun huonetta niin sais siitä esittelyn tehtyä.

      Aaaa, se tuli vihdoin perille? Ihanaa :D Mä yritän nyt miettiä sunnuntain Skype-aikataulua. Juoksu on aamulla paikallista aikaa 7:45 ja yritän selvitä alle 40 minuutin, mutta siellä tulee varmaan hengattua jonkun aikaa jälkikäteen. Mut sit klo 12 alkaa Chicago Bearsin eka kotipeli!! Ja siihen mennessä täytyy ehtiä johonkin baariin tms. kattomaan :) Luulen että EHKÄ klo 19 Suomen aikaa vois toimia, mutta mä varmistan vielä kun asiat selkenee :) <3

      Poista
    2. Joo, ilmottelet mulle sitten ku tiiät(:<3

      Poista
  2. Hei Jenna

    Nyt löysin tämän, aika ihanaa :D Minä siis luen tätä. Blogiin saa lisättyä seuraajat. Tai siis toiset voi liittyä sun blogiin.

    Ihaninia kuvia ja siellä näkyi myös inva-parkkiruutu x) Minäkin tykkään kirjastoista... Kuulostaa tosi kivalta noi sun opinnot ja järjestötoiminta. Kuulostaa ihan sun jutuilta! :) Aikaisemmassa postauksessa oli hienot kengät.

    Olen onnellinen sun puolesta, vaikka hieman kateellinen. Minä etsin edelleen töitä ja aloitan iltaopinnot, jos niihin pääsen. Taloushallinnon ammattitutkinto. Tiedän, että kuulostaa tylsältä, mutta jos se auttaisi työllistymään.

    Keep in touch! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mari! <3 Jep, täältä kyllä löytää itelle sopivia juttuja kun osaa etsiä :) Sekä harrastuksia että kenkiä :D En oo vielä uskaltautunu julkisille paikoille ne jalassa, harjoittelen vielä asuntolan pitkässä käytävässä x)

      Kurjaa että työllistyminen tuottaa edelleen ongelmia, mutta toivottavasti pääset noihin iltaopintoihin! Mä pidän peukkuja pystyssä :)

      Poista
  3. Hello Jenna (huom, lausuvatko ne sun nimen sillain Amerikkalaisesti, you know?)

    Kyllä minä täällä Helsingissä stalkkaan sun blogia, ja jos ei tuu joskus käytyä niin Kalle pitää siitä kyllä huolen. Se nimittäin kyselee aina välillä: "Oletkos käynyt lukemassa Jennan juttuja?" Ja KYLLÄ OLEN!

    Postauksia voisit laittaa kyllä useammin! Toisaalta, ymmärrän kyllä että kiire on koulun kanssa ja muissa jutuissa.

    Kertoisitko, että miten siinä tanssijutussa on mennyt? Onko se jo alkanut?
    Mitä syöt sielä? Ootko maistanu peanut-butter-jelly-leipiä? Ne on suuuuuuuper hyviä! Entä ootko syöny Oreo-keksejä, ne on parempia kuin Dominot, niitä tarvii ainakin kokeilla! Onko sulla mikä purkkatilanne? Tarvisitko Xsylitol purkkaa lisää?

    LOVE ya! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hi Nina! Yksi i putosi pois koska olen Amerikassa. Joo, Jenna lausutaan amerikkalaisittain, en viitsi ees yrittää opettaa suomalaista lausumista koska siitä tulis kuitenkin Jena :D

      Haha, hyvä että muistat stalkata, ja että Kalle vielä muistuttaa! Yritän kirjottaa ainakin kerran viikossa, mutta toisaalta tykkään laittaa kuvia mukaan ja täällä ei ihan niin usein tuu räpsittyä kuvia. Täytyy yrittää ottaa tavaks :)

      Tanssijuttu on vielä ihan auki. Try-outit on ilmeisesti loppukuusta. Ilmoittauduin Hip Hop Hustleen joka tuli zumban tilalle, jännä nähdä mitä sekin tarkottaa :D

      Oon saanu suht järkevän ruokavalion vakiinnutettua. Alakerran ruokalassa on jopa muutakin paahtoleipää kun pelkkää valkosta höttöä! Eli pystyn syömään aamu- ja iltapalan niin kun Suomessakin, tosin vähemmän leipävaihtoehtoja. Lounaalla oon syöny tornado wrapeja, quesadilloja tai salaattia.

      Mä en jotenkin lämpene peanut butterille yhtään. Söin pari kertaa paahtoleipää hillon kanssa mutta totesin että voi on parempi vaihtoehto. Oreo-keksejä en oo vielä maistanu, on kyllä tarkotus jossain vaiheessa :) Purkkaa on vielä hyvin tässä vaiheessa koska hamstrasin aika reippaasti ennen lähtöä, kiitos vaan! Yritän saada kirjotettua sulle kohtapuoliin :)

      Sain pari päivää sitten valokuvia postissa, nyt on yks kesäkuun kuva kehyksissä ja mun Victoria's Secret fragnance mistin vieressä :D Sä pysyt hyvin mielessä kun niitä näkee joka päivä <3

      Poista
  4. Aikamoinen maratonviesti x) Mutta en mä valita, olen tottunut lukemaan pidempiäkin tekstejä :D

    Vitsit, mä tarvitsisin Jenna hiukan sun motivaatiota, että saisin tehtyä kaikki mun koulutehtäväni. Niitä on jo nyt alkanut kasaantua, vaikka olen ollut koulussa vasta 4 viikkoa... Ehkä tää johtuu vain Hämeenlinnan ja koulun karuista kirjastoista :) Toi teidän kirjasto näyttää niin ihanalta!

    Haluaisin löytää jostain viittomakielen sanakirjan, jotta voisin opetella kieltä paremmin, mutta Hämeenlinnan kirjakaupoista ei oikein tunnu löytyvän niitä. Seuraavaksi pitää varmaan käydä tutkimassa kuurojenliiton nettisivuja, tai jotain... Jos satun löytämään sanakirjan jostain, niin musta tuntuu, että se on ihan yhtä hintava kuin toi teidän ranskan kirja. Täytyy miettiä sitä sitten myöhemmin :D

    Saitko muuten paljon ihmisiä Amnesty-ryhmään mukaan?

    Niin ja elokuun viimeiseen vastaukseesi vastaukseni on, että mun ei tarvitse keskustella siitä x) Mä olen jo sisäistänyt tämän asian :DD

    VastaaPoista
  5. Mulla on niin kivan pitusia päiviä ja kirjasto lähellä, että läksyjen tekeminen on helppoa :) Täytyy vaan löytää hyvä paikka jossa ei oo liikaa häiriötekijöitä! Yritän saada jossain vaiheessa kuvia kirjaston sisältäkin, en oo oikeen viittiny räpsiä kuvia kun toiset opiskelee :D

    Voi vitsi, viittomakieli on kyllä hurjaa! Toivottavasti löydät sanakirjan. Ootko kattonu nettikaupoista? Voisit löytää suht halvallakin :) Jos ei muuten niin Amazonista saa kuulemma kaikkee mahdollista!

    Amnesty-ryhmään ilmottautu reilu 20 ihmistä! JEEE! Tosi hyvä määrä, nyt vaan toivotaan että ihmiset pääsee paikalle ekaan kokoontumiseen torstaina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi, että vastaamiseen on mennyt näin kauan aikaa!

      Ei noita viittomakielen sanakirjoja saa kyllä kovin halvalla. Pääsääntöisesti kaikki maksavat yli 100 euroa. Joten ehken osta sitä ihan vielä :/ Niin ja Amazonista en viitsi sen vuoksi tilata, koska tarvitsen suomalaisen viittomakielen sanakirjan.

      Tuliko ihmiset lopulta paikalle Amnesty-ryhmän ekaan kokoontumiseen? Toivottavasti :D

      Poista
    2. Ei haittaa yhtään! Mullakin kestää välillä hetki päivittää, ja ymmärrän ihan täysin että ihmisillä on elämää myös internetin ulkopuolella :D Vaikka on se kyllä vähän outoa. ;)

      Voitat vaikka lotossa niin sit voit ostaa vaikka 5 viittomakielen sanakirjaa! Ja tuut vaikka moikkaan mua kans :D Vitsi muuten kun on kiva taas opiskella ranskaa. Mulla on vaan toi 101 nyt syyslukukaudella, sama hiton kallis työkirja olis kattanu keväänkin mutta siinä hinnassa ei vaan ollu mitään järkee. Täytyy vaan yrittää ite ylläpitää kielitaitoa kun sen nyt saa takaisin. :)

      Meitä oli lopulta paikalla kymmenkunta, ja kaikki vaikutti tosi innostuneilta ja sitoutuneilta :) Ja postituslistalla on toinen mokoma porukkaa! Oon tyytyväinen :)

      Poista
  6. minä seurailen silloin tällöin, joka ei toivottavasti haittaa :)

    VastaaPoista