keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Syksyisiä maisemia

Madisonissa alkaa pikkuhiljaa näyttää syksyltä! Vuodenajat on täällä jonkun verran jälkijunassa, ekat 3 viikkoa (reippaasti syyskuun puolelle asti) oli lähempänä 30 C lämmintä koko ajan. Sit viikossa kylmeni reippaasti. Viime viikonloppuna oli taas jotain 23 C, mutta nyt ollaan alle 20 asteen. Hyvin tarkenee vielä ilman kaulahuiviakin, Suomessa olisin jo piilottanu kaulani aikoja sitten etten saa flunssaa!


Yllä olevan rakennuksen alakerrassa on yliopiston kuntosali, muuten mulla ei oo siellä tunteja mutta toi on ehkä kivoimman näkönen rakennus kampuksella. Kuntosalikin on pienempi kun Tampereen yliopistolla, mutta kyllä silläkin toimeen tulee :) Reippailen edelleen ahkerasti juoksumatolla vaikka jälkimmäinen 5K-juoksu peruttiin, koska ihan varmasti vuoden aikana tulee muitakin tilaisuuksia. Oon päässy jo tosi hyviin tuloksiin lähtötasooni nähden, parhaimmillaan oon juossu mailin (=1,6km) aikaan 9:33! Tätä vauhtia alitan ihan reippaasti ekan tulosaikani seuraavalla kerralla :)


Äiti, jos olisit täällä niin sua sattuis varmaan silmiin ihan hirveesti :D Puut on tosi kivan värisiä! (Kuvan saa klikattua isommaks, jos et oo huomannu.) Tiedoks niille jotka ei ymmärrä, niin mun äiti tykkää syksyn väreistä puissa ja sitä sattuu aina silmiin syksyisin kun luonnossa on niin kaunista. :)


Ette arvaa miten ilahduin kun huomasin, että Monroe Streetin kaikista näteimmän talon pihassa on HOPEINEN VOLVO! Tai jotkut voi ehkä kuvitellakin :DD Talot on jotenkin pikkusen eri näköisiä täällä, ehkä ilmapiiriltään tai jotain? Vaikee selittää. Niinan kanssa mietittiin Skypessä että suomalaiset talot on ehkä jykevämmän tai laadukkaamman oloisia. Mutta joka tapauksessa sanoisin että Volvo pihassa nostaa talon arvoa reippaasti ;)

Odotan innolla syyslomaa, joka on 5.-9.10. Oon menossa koko loman ajaks Chicagoon :) Lähdetään vaihtariporukalla perjantaina, mä toimin turistioppaana koska oon periaatteessa paikallisia :D Muut tulee takas sunnuntaina, mutta mä jään tiistaihin asti. Maanantai-iltana on Amnestyn tilaisuus, jossa on puhumassa naisten oikeuksien puolustajia, ja odotan sitä innolla. Ihan mahtavaa päästä kuulemaan tarinoita tosielämästä, vaikka ne tulee varmaankin olemaan aika raakoja. Nytkin on jo tullu vastaan tosi ikäviä tapauksia. Ihan hirveetä miten jotkut tosi ihanat tytöt on joutunu kohtaamaan järjetöntä väkivaltaa jo ihan pieninä. Toisaalta oon tosi kiitollinen että oon saanu kuulla näistä asioista, koska just tän takia oon ajautunu naisten oikeuksien pariin. Ja just tän takia tiedän että oon oikeella polulla vaikka se on joskus ihan hiton raskasta. Asioiden täytyy muuttua, ja mä oon valmis tekemään töitä sen eteen koko loppuelämäni.

Voi olla että päädyn jossain vaiheessa päästämään feministisen raivoni valloilleen, yritän muistaa varoittaa koska herkkänahkaisimmat ei ehkä kestä kuulla kaikkea :P Vaikka luulen kyllä että ne jotka tätä lukee tietää jo ennestään jonkun verran mun ajatuksista. On se vaan rankkaa kun pitää pelastaa maailma. Kokeilkaa joskus ihan huvikseen!

5 kommenttia:

  1. Oon kyllä kuullu jonkin verran sun ajatuksia jo aijemmi:D mutta ihan asiaahan se on! Ja tosi ihanan näkösiä noi talot ja puut, ja voi vitsi VOLVO!!<3(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin tänään monta ihanaa kiiltävää Volvoa Chicagon keskustassa <3 XC-mallit on kyl tosi suosittuja! Oon täällä muitakin mutta oon nähny tosi monta XC90:tä (ja kuolannu niiden perään, hups).

      Poista
  2. Kaikki noi rakennukset näyttävät ihan amerikkalaisilta :D Ei tollasia täällä näe. Varsinkin tuo kuntosalirakennus näyttää aivan ihanalta :) Volvoja kylläkin näkyy x)

    Mun syysloma on vasta ensi viikolla, mutta odotan sitä jo innolla! Mulla alkoi tällä viikolla valinnainen tutkinnonosa, opiskelen nyt monikulttuurisuutta. Ensivaikutelma on tosi positiivinen :D Me ollaan käsitelty nyt ihmisoikeuksia, ja sä tuut mun mieleeni niistä! Päästä vain sun feministinen raivo valloilleen, kyllä me kestetään. Se saattaa jopa tuntua kotoisalta x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Chicagossa oli ihan tuhottomasti kiiltäviä Volvoja! Ah, se oli ihanaa. <3

      Syysloma on kieltämättä aika mahtava juttu, päivitän ihan kohta omastani! Melkoisen tajunnanräjäyttävä lopetus :D

      Monikulttuurisuus rules! Ja ihmisoikeudet vielä enemmän! Amnestyn tilaisuus oli ihan kiva, mutta olisin ehkä halunnu kuulla enemmän puhujien kokemuksista. Ne pysytteli aika yleisellä tasolla, vaikka olis voinu kertoo tosi rajujakin tarinoita, jotka on yleensä just niitä jotka saa ihmiset tajuamaan ongelmien vakavuuden.

      NIIN HEI! Mulla on se yks kuvasto ollu sulle jo vaikka miten kauan, ehtiikö se vielä ajoissa jos laitan sen tulemaan lähipäivinä? :)

      Poista
    2. Ehkä ensi kerralla kuulet rajumpia kokemuksia, ei sitä voi koskaan tietää... Ehkä he ajattelivat, että te saatte painajaisia, jos kuulette jotain kauheaa.

      Ihanaa, että olet saanut sen kuvaston! Se ehtii just sopivasti Ollin synttäreille :D Kiitos!

      Poista