tiistai 16. lokakuuta 2012

FEMINISTINEN RAIVO.

Nyt se iski. Feministinen raivo. Eikä mikään pikku raivonpuuska vaan VITTU KOHTA PUTOILEE PÄITÄ. 

Aikasemminkin oon kyllä ollu tosi ärsyyntyny, mutta viimeisin Filosofia ja sukupuoli -kurssin artikkeli sai mut kiehumaan tosissaan. Ei sen takia että se olis ollu huono artikkeli, vaan sen takia että sen kuvaamat ongelmat on niiin totta ja ihan joka puolella. Ja mä haluan muuttaa asioita joilta en pysty itekään pakenemaan, koska yhteiskunta on opettanu mut ajattelemaan tietyllä tavalla ihan pienestä asti.

1. "Tyttöjen pitää olla nättejä että ne pääsee naimisiin." Koska millään muulla ei muka oo väliä. Ja yleisesti ottaen työmarkkinat on järjestetty siten, että miehet saa parempaa palkkaa, joten ihan sama miten tärkeetä työtä nainen tekee niin sen arvostus on kuitenkin matalampi. (Tähän sisältyy lisäks hyvin ongelmallinen hetero-oletus mutta sitä matopurkkia en edes avaa tässä.) Ja mua ärsyttää koska mulla on AIVOT mutta silti ei tulis mieleenkään lähtee ulos ilman meikkiä! 
 
2. "Tyttöjen/naisten täytyy vaan kestää miesten huomiota, se on luonnollista ja osa sukupuolten välisiä suhteita." Ensin täytyy näyttää hyvältä miehiä varten ja sitten ei saa määrittää oman ruumiinsa rajoja. Ite oon kyllä tosi hyvä sanomaan painokkaasti EI kun oon tyttöjen kanssa tanssimassa ja joku yrittää änkeä siihen sekaan, koska mä en vaan suostu hinkkaamaan itseäni ketään vasten. Se on ihan hiton alentavaa. Musta on tosi surullista että niiiiin monet tytöt tekee tota, koska se ei loppujen lopuks tuo meille minkäänlaista etua vaan ylläpitää sorron järjestelmää. Naisten ruumiita pidetään pelkkinä esineinä ja katseen kohteina, joihin kuka tahansa (mies) saa käydä käsiks ihan vaan koska ne on saatavilla. EI HYVÄ. ÄLKÄÄ SUOSTUKO SIIHEN.

AAARRRRGGGGHHHHH.

Olin ihan älyttömän vihanen kun luin tota artikkelia eilen, ja tänään sitä käsiteltiin tunnilla. VIELÄ PAHEMPI. Tunnilta ei oikein voi lähteä kesken kaiken käytävään rauhottumaan. Ei yhtään kiva kun koko ruumis on jännittyny, täynnä negatiivista energiaa ja tärisee yrityksestä olla räjähtämättä. Hengittäminen ei auta, mun täytyy saada HUUTAA. 

JA NYT SEURAA HYVIÄ UUTISIA JOIDEN TAKIA IHAN UNOHDIN ETTÄ OLIN KIRJOITTAMASSA TÄTÄ!

NHL-TYÖSULKUNEUVOTTELUISSA UUSI KÄÄNNE, NYT NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ <3 Omistajat teki uuden ehdotuksen pelaajayhdistykselle, sitä en mene sanomaan että se menee suorilta läpi MUTTA kovasti yrittävät puskea kauden aloitusta marraskuun 2. päivälle! SIIHEN ON ENÄÄ 15 PÄIVÄÄ! Sen verran kestää vaikka minkälaista raivoa kunhan tietää että kohta seurataan änäriä <3

AAGASFSDGHDDSHDSHJDSFHFFHD. Parhaalla mahdollisella tavalla.

4 kommenttia:

  1. Onneksi maailmassa on muitakin ihmisiä, jotka tuntevat samoin naisten oikeuksia kohtaan. Sun pitää kerätä kaikki ne ihmiset sun ympärille, niin yhdessä te pystytte tekemään ihmeitä aikaan!
    Musta on hienoa, että on olemassa asioita, jotka saa ihmiset tuntemaan näin paljon. Harmi, että tässä tapauksessa se on vihaa. Toisaalta, viha on melko helppo kanavoida johonkin hyödylliseen.

    Tosta lätkästä en oikein osaa sanoa mitään, koska suoraan sanottuna mua ei kiinnosta se pätkääkään x) Mutta hyvä sulle, että pääset huutamaan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ainakin tavoitteena kanavoida tää raivo muutoksen aikaansaamiseen. Se vaan tapahtuu niin hitaasti että välillä tulee aika voimaton olo, kun haluis tehdä niin paljon mutta yksin ei vaan pysty. Mulla on vieläkin hirvee lihasjännitys päällä tiistain jäljiltä, ja nyt on jo sunnuntai.

      Tässä vaiheessa alkaa vähän huolestuttaa miten selviän ekasta NHL-pelistäni kun sen aika koittaa, mulla tulee olemaan niin kova tunnelataus päällä että itken varmaan puolet pelistä :D Täytyy vaan muistaa hengittää. Helpommin sanottu kun tehty. :)

      Poista
  2. öhöm....

    Ensimmäisenä ajatuksenna tästä postauksesta mulla tulee mielipide (huom, tämä on minun ja mikäli pahoitan jonkun mielen tai jtn. niin vastausta voi laittaa Jennan blogiin :)
    siis... Mitenhän tämän selostaisi kunnolla...
    Kaikki naiset jotka tuntevat olevansa kauniita (sisimmässään tietävät ja astivat tämän), heillä on itseluottamusta/ovat omia itsejään ja uskaltavat vielä näyttää tämän kaikille muille ovat niitä KAUNIITA. Eikä tällä ole mitään merkitystä naimisiin menon kanssa! Vaan naisen oman hyvinvoinnin kannalta sillä on merkitystä.
    Mutta jos meille tuputetaan tollasta moskaa, että "Tyttöjen pitää olla nättejä että ne pääsee naimisiin.", moni tyttö/nainen sortuu ulos omalta polultaan ja esittää jotain mitä ei oikeasti ole!

    Hienoa Jenna, että sinulla on voimia taistella meidän "laiskojen/sortuvien" puolesta. Sinua kiittäen ja tukien!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaa mieltä, että jos on itseensä tyytyväinen ihan syystäkin niin se kyllä näkyy päällepäin. Mutta siinä on ehkä useammin kuitenkin kyse sisäisestä kauneudesta ja siitä että on onnellinen elämässään. Monelle ei vaan välttämättä tuu mieleenkään että onnen ei oo pakko olla mies ja perhe, vaan se voi olla jotain ihan muuta. Yhteiskunnan odotukset on vaan niin vahvat että niiden kyseenalaistaminen on tosi vaikeeta. Oman polkunsa tallaajia katsotaan pitkään ja juorutaan selän takana. "Eikö tuossa iässä pitäisi jo asettua aloilleen" jne. :(

      Kiitos tuesta hunny <3 En mä tälle polulle ihan turhan takia oo päätyny :)

      Poista