torstai 24. tammikuuta 2013


Ah, että elämä voi olla ihanaa. :)))

Joululoman viimeset 2 viikkoa Chicagossa oli (yllättäen) jotain niin mahtavaa. Mulla oli lyhyt "akateeminen harjoittelu" Amnestyn paikallistoimistolla, ja tykkäsin tosi paljon. Sain kerrankin rauhassa keskittyä lukemaan naisten oikeuksista. Lukukauden aikana on niin paljon läksyjä että ei vaan ehdi. Mutta nyt pääsin lukemaan raiskauksesta sodankäynnin välineenä sun muista "hauskoista" teemoista, ja sain taas hyvän feministisen raivon päälle!

Vieressä 1 N LaSalle Building, jossa Amnestyn toimisto sijaitsee. Pääsin harjoittelun aikana myös tutustumaan paikallisiin naisten järjestöihin, ja niitä on muuten ihan älyttömästi! Suurinta mielenkiintoa herätti Rape Victim Advocates, joilla on ihan mahtava raiskauskriisineuvojakoulutus. Siinä pääsee 60 tunnin koulutuksen jälkeen päivystämään sairaalaan/terveyskeskukseen, ja tukemaan raiskauksen uhreja heti alusta lähtien.
Toi olis niin mun juttu. Ikävä kyllä koulutukset on keskellä viikkoa, jolloin mä oon Madisonissa, ja päivystysvuoroihin pitää sitoutua vuoden ajaks. Tosi mielelläni tekisin niin, mutta täytyy odottaa siihen että on maisterin tutkinto kasassa ja oon pysyvästi käytettävissä.






Yllä olevat iltamaisemat on John Hancock -tornin 96. kerroksesta, jonne pääsee ilmaseks! EI PAHA. Väkisinkin tulee tippa linssiin kun kattoo noita kuvia :') Mun kaupunki on maailman kaunein

Tiedättekö mikä muu on kaunista? NHL-JÄÄKIEKKO. Ja Blackhawksien faniyhteisö. 




Seurasin kauden avauspeliä pienessä Blackhawks-ravintolassa ihan United Centerin lähellä, ja kaikki oli niiiin ihania ja ystävällisiä. Tästä porukasta tulee mun paikallinen perhe :)


Lisa oli tosi mukava! Todellinen lätkäfani, kausikorttilainen 34. kautta ja omistaa 150 pelipaitaa :D Juteltiin kaikkea suomalaisista pelaajista ja lätkästä ja elämästä ylipäätään. Taisi löytyä ystävä loppuelämäks. :)

Ai niin... Huomatkaa allekirjoittaneen erittäin tyylikäs Toews-pelipaita ;)


Blackhawks on voittanu 4 ekaa peliään, 3 varsinaisella peliajalla ja viimeisimmän jatkoajalla. Mulla on tosi hyvä olo meidän joukkueen suhteen. :) Pojat pelaa niin nättiä kiekkoa että!

Oon tosi tyytyväinen että kausi vihdoin alkoi vaikka sitä saatiin odottaa ihan luvattoman kauan, koska nyt oon niin hiton onnellinen että ei mitään rajaa. En voi sanoa että tajusin vasta äskettäin miten paljon kaipasin lätkää, koska hajoilin heti työsulun alusta lähtien tän takia. Sen voin kyllä sanoa että arvostus ja rakkaus lajia kohtaan syveni entisestään. Lätkä ei oo todellakaan oo mulle "vaan lätkää", lätkä on ELÄMÄ.

Viimeset pari päivää oon palaillu arkeen Madisonissa, mutta pää pysyy mukavasti pilvissä lätkän ansiosta. Koulunkäynnin lisäks en hirveesti ajattele muuta. Ennemmin keskityn siihen, mikä tekee mut onnelliseks, kun palaan joulukuun tunnelmiin. Ei meinaan ollu kivaa. Joten jos joku kysyy niin änäri on tällä hetkellä maailman paras juttu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti